2007. november 27., kedd

Cameron Highlands

November 24.

Hétvégén elutaztunk Cameron Higlands-re. Szombat reggel 9kor indultunk, és eltévedés nélkül sikerült odaérnünk 1 körül. A megérkezés egy kicsit csalódás volt, mert szép-szép, de nem nagyon lehetett látni, hogy itt akkor mi a főattrakció. Hogy az ittenieknek mi az hamar kiderült: az országút mentén rengeteg zöldség, gyümölcs, giccs és vegyes hülyeséget áruló bolt volt.

Egyes zöldségeket, gyümölcsöket trópusi éghajlaton nem lehet termeszteni, viszont az ilyen hegyi területeken hűvösebb van, úgyhogy ezek a régiók zöldségtermesztésre szakosodtak. A legfeltűnőbb "hype" az eper volt. Úgy tűnik, hogy a malájok és kínaiak számára az eper az egzotikus gyümölcsök non plus ultrája, úgyhogy a fél hegy az eperbizniszben utazik.

Persze ezt meg lehet mosolyogni, de a helyiek biztos ugyanolyan mókásnak találják, hogy mi hússzor lefényképezünk egy banánfát. Mindenesetre az itteniek jól kihasználják az érdeklődést, így az összes út menti stand tele van epres boltokkal, ahol a friss epren és lekváron kívül lehet még kapni epres lufit, esernyőt, párnát, szalvétatartót, pólót, kulcstartót, ceruzát stb. A remek infrastruktúra ellenére vasárnap 2 körül már hiába álltunk meg epret venni, ugyanis elfogyott. …de a sok epermintás szirszart még persze lehetett kapni :(

Még van egy dolog, ami nagyon szereti ezt a hűvösebb éghajlatot: a tea. Ez Malajzia legnagyobb teatermelő vidéke. Rengeteg hegyoldal be van lepve teaültetvényekkel, ami nagyon jól néz ki. Mi is elmentünk jó pár ültetvény mellett, és rengeteg képet is készítettünk, de valahogy egyik sem adja vissza a hangulatát. Kóstoltam nyers tealevelet, de nem volt egyáltalán jellegzetes íze. Szombat délután igazi turistás programjaink voltak: elmentünk az egyik teaültetvényen gyárlátogatásra, utána persze vásárlás a boltban, aztán szürcsöltük a helyi teát a hegy tetején lévő teázóban kilátással az ültetvényre :)

Vasárnap elmentünk egy hosszabb túrára a dzsungelbe. Kicsit el vagyunk kényeztetve, mert a múltkori ilyen túrán láttunk kígyót, meg jó sok (és nagy!!!) varánuszt, most meg semmi ilyesmit csak egy pár pillangót, meg pár óriási repülő bogarat. Úgyhogy ebből a szempontból annyira nem volt izgi, de egyébként nagyon szép volt, meg iszonyatos hogy milyen buja volt a növényzet. A kuala lumpuri pillangóparkban ki voltak preparálva 10 centis pókok meg mindenféle óriási repülő-csúszó-mászó rettenetek, amik itt honosak, úgyhogy ebből a szempontból azért örültem, hogy nem futottunk össze a helyi állatsereglettel. Amikor leértünk a hegyről, akkor szembesültünk vele, hogy iszonyatosan sokat kéne visszagyalogolni a kocsihoz, de szerencsére felvett minket egy furgon, így megspóroltunk vagy 10 kilométernyi gyaloglást.

Délután még felmentünk a legmagasabb csúcsra (2031 m) a kilátóhoz, és elmentünk kirándulni egy mohaerdőbe, ami fantasztikusan jól nézett ki. Ott volt a csúcson, ahol iszonyatosan párás a levegő, és nagyon sokat esik az eső. Olyan volt az egész, mint egy mesebeli elvarázsolt erdő, a fákról félméteres nagy mohalepedők lógtak le, mindenhol moha, süppedős nedves talaj. Láttunk olyan kancsós virágot, amit otthon is lehet kapni néha virágboltokban: 10-15 centis hússzínű kancsója van, aminek az alján valami nedv van, és a kancsón belül lefelé néző szőrök vannak, hogy a bogár, amelyik belemászik, ne tudjon visszamenni, hanem belecsúszik a vízbe, és a virág megemészti. Szóval jó érdekes volt!!!!