2007. december 19., szerda

Vietnám

Van még két hetünk, mielőtt Bangkokból hazaindulna a repülőnk, így elő kellett állni egy tervvel, hogy hol fogjuk tölteni ezt a majdnem 2 hetes szabadságot. Malajzia kiesett az esős évszak miatt. Indonézia nagy álom, de a karácsonyi-új évi időszakra mindenféle terrorista fenyegetésekről írtak az amerikai és angol külügy utazási oldalai. Gondolom, túllihegik a dolgot, de azért inkább olyan helyre megyünk, ahol nem dörgölik ennyire az orrunk alá, hogy bármikor felrobbanhatunk. Egy pár órára eljátszottunk a gondolattal, hogy mi lenne, ha Ausztráliába vagy Új-Zélandra mennénk, mert ennél közelebb nem nagyon leszünk hozzájuk életünkben. De még így is legalább 5 óra lenne a repülőút, drága, macerás a vízum, úgyhogy hamar letettünk róla. Thaiföld karácsony környékén tele van, így azt is kigolyóztuk. Maradt Laosz, Vietnám, ami már régóta fent van a listán. Ebből sajnos Laosz tovább morzsolódott a nehézkes közlekedés és a kevés idő miatt. Így elérkeztünk végső úticélunkig: Vietnámhoz.

Elhatároztuk, hogy szorosabbra fogjuk a gyeplőt, és próbálunk csak kevés helyet megnézni, nehogy egy nagy rohanás legyen az egész. Nem tudom mennyire sikerült, mert azért így is elég zsúfolt a program 12 napra.

Hanoiba kezdünk, mert csak oda megy innen fapados. Ott igyekszünk nem túl sok időt tölteni, mert nem hallottunk róla nagyon jókat. Tervek szerint egy vagy két egynapos túrára elmegyünk a környéken, és onnan 22-én indulunk tovább dél felé. Középen megállunk Hoi An nevű városkába, ami egy nagyon szépen megőrzött régi város, és azon kevesek közé tartozik, amit nem bombáztak szét a háborúban. 2 vagy 3 napot leszünk a városban és a környéken, és onnan 25 vagy 26-án repülünk tovább Saigonba. Ott szervezünk egy pár napos utat a Mekong-deltába, majd átkompolunk egy kis szigetre, ahol 2 napot strandolunk és kipihenjük az út fáradalmait. 30-án visszamegyünk Saigonba, ahol még lesz egy napunk. 31-én délután repülőre szállunk Bangkok felé, ahol a reptérről már nem jövünk ki, hanem az éjfél után induló Malév járattal elindulunk Budapest felé.

Ez a terv. Aztán persze lehet, hogy még változik egy csomót. Csak az oda- meg visszafelé jegyünk van meg, úgyhogy lesz lehetőségünk még módosítani a programot, ha valahol több vagy kevesebb időt szeretnénk tölteni.

Úgy tűnik, hogy a szállásokon lesz mindenütt internet, úgyhogy tudjunk majd frissíteni a blogot. Maradjatok velünk!

Névtelen írta...

Nem tudom mennyire macerás az Ausztrál vízum, de van már nekik online verziójuk is: